fredag 28 augusti 2009

Sunlin blir Cornflower




Arbetet med min sommarkofta fortsätter, trots den nya säsongen och vädret som inspirerar till något mer ulligt på stickorna :-)


Fotot nr 2 blev inte som jag tänkt, egentligen går mönstret på koftan lodrätt :-) Den är verkligen blå, med liten inblandning av grönt i en eller annan av trådarna. Borde kalla koftan för Blåklint (Cornflower). Jag hoppas att den passar på bredden. Trots all mätning brukar jag alltid ha tvivel om passning. Ska sticka den andra framhalvan och se.


Idag har Carina haft ett års jubileum och bjöd på jubileumsrabatt. Hm, det borde väl vara vi som ger bort presenter, inte jubilaren :-) Så jag kunde inte stå emot och köpt Knit Pro virknål av trä och Regia Silk. Jag har trästickorna ur samma serie och två virknålar och jag tycker om att sticka respektive virka med dem. Virknålarna är så fiffiga, ena ände är 5 mm och det andra är 5,5 mm - färre saker, flera möjligheter! Nu med min nya virknål blir jag ännu bättre utrustad för garnutmaningar :-)

Sedan jag införskaffat Favorite Socks var jag sugen att sticka Anniversary Socks därifrån. Nu har jag även garn för dem. Mmmm, sugen... Fast jag behöver avsluta min Cornflower, annars känns det som jag har stickat den i evigheter.

Inga kommentarer: