fredag 28 augusti 2009

Sjalen med ärmar


Det var nog bara halvsanning jag skrev i förra inlägget om att jag inte har något färdigtstickat att visa. Cirkelkofta från Sticka romantiskt, modernt och kvinnligt av Lene Holme Samsöe har varit färdig ett tag. Garnet - Drops Kid Silk, inköpt hos Cinas garn i Sundsvall, stickorna 5,5 mm.

Cirkelkoftan var min resestickning, men avslutades hemma. Tur var det, för jag måste stickat lösare än jag är van vid och tredje nystan tog slut när jag hade bara några korta varv kvar på ärmkullen. Carina hade kvar samma färgbad, så allt slutat väl :-)

Koftan känns rätt stor, och egentligen vill jag kalla den inte "kofta", utan sjal med ärmar :-), precis så känner jag bara. Det är ganska smart: man får bättre passform och rörelsefrihet om sjalen har armar :-), så hur den än heter, ska den inte ligga och damma.

Inga kommentarer: