lördag 25 oktober 2008

You name it

Efter alla om och men har jag bestämt mig för att starta egen blogg. Det är inte helt enkelt att komma på något vettigt namn. Så varför "world of wonder"? Därför att ett tag sedan kom jag på att "varför" är min favorit fråga. Det var inte mitt första ord, men definitivt mest använda :-) Jag undrar och funderar och försöker komma underfund om allt jag ser, känner och hör.
Dock kan jag inte lägga ut här alla mina funderingar, det får ni ha lite överseende med. Jag vill ju först och främst tillägna bloggen mina stickade utsvävningar (nu då, så kreativa är de inte). Delad glädje - dubbel glädje. Jag ska försöka skriva både på svenska och på engelska för mina inte svenska vänner, men jag lovar inte skriva exakta översättningar av svenska texten. Det är lite tråkigt skriva samma sak flera gånger. Eller hur?

It took some time for me to start my own blog and one of the obstacles in the process was the name, number two after the time issue. Somehow I came up with this "world of wonder". Afterword, I wonder quite a lot. "Why" probably is my favorite question, and I "why" about everything. But I would never be able to write here everything I wonder about. I thought that this blog will be about knitting and yarn and my knitted wonders ;-) So welcome to my world :-) O, yes it's a sweet-sweet song.

Inga kommentarer: